Afvallen onder begeleiding

Van je overgewicht afkomen is niet altijd een gemakkelijke opgave. Vooral als je altijd een gezond gewicht hebt gehad, maar langzaamaan wat kilo’s aangekomen bent. Om dan af te gaan vallen is afvallen en sporten onder begeleiding niet zo een verkeerd idee. Velen hebben dit al met succes uitgeprobeerd.

Goede uitkomst

Het afvallen en sporten onder begeleiding is voor veel mensen een goede uitkomst. Er kan dan een gedetailleerd stappenplan worden gevolgd. Dit biedt een houvast en daarnaast wordt je ook nog eens ondersteund wanneer je er doorheen zit. De persoonlijke coach zal helpen met de vetrandjes van je lichaam te laten verdwijnen. Sommige mensen proberen dit in eerste instantie zelf. De expertise van een personal coach kan echter net het extra zetje geven. Hij heeft dit namelijk al vaker meegemaakt en weet precies wat er wordt verlangd.

Resultaatgericht werken

Het is belangrijk doelen te stellen en deze kenbaar te maken aan de personal coach. Zo kan er resultaatgericht gewerkt worden. De personal coach gaat proberen onder zijn begeleiding dit vastgestelde doel te behalen. Dit houdt elkaar scherp en hij blijft je pushen om dat resultaat dan ook daadwerkelijk te halen. Vaak worden er ook wekelijkse metingen gedaan, zodat je kunt zien of het ook daadwerkelijk goed verloopt.

Gratis intake

Als je twijfelt welke sportschool jou het beste kan helpen, is het altijd mogelijk om op intakegesprek te gaan. Zij kunnen dan vertellen wat ze jou exact bieden en hoe ze kunnen helpen jouw doelen te behalen. Daarnaast is sommige organisaties ook de eerste les nog een proefles. Zo zit u nog nergens aan vast na de eerste les. Zo een eerste les geeft vaker een beter inzicht dan wanneer er een kennismakingsgesprek plaatsvindt. Schroom dus niet om na te vragen of dit tot de mogelijkheden behoort.

Voedingsschema aanvragen

Bij sommige organisaties is het ook mogelijk om een voedingsschema aan te vragen. Het sporten alleen namelijk is vaak niet genoeg. Het voedingsschema kan meer structuur bieden aan uw voedingspatroon. Vooral de combinatie tussen sporten en gezond eten is vaak ideaal.

Workout in de jacuzzi

Waarschijnlijk is het je wel bekend dat je in een jacuzzi heerlijk kunt ontspannen en je hoofd leeg kunt maken. Maar wist je dat je in een jacuzzi ook een goede workout kunt doen? Je kunt wat lichte oefeningen doen of bijvoorbeeld kiezen voor yoga. Het voordeel van een workout in de jacuzzi is het feit dat je in het water bijna gewichtloos bent, waardoor je gewrichten en spieren minder druk te verduren krijgen. Bovendien sla je twee vliegen in een klap, omdat je naast je workout ook nog eens een massage krijgt door de waterstralen. Als je echt fanatiek wil sporten, is een workout in de jacuzzi natuurlijk geen goede optie. Maar vooral voor ouderen of voor mensen met blessures is dit ideaal. Wil je ook eens proberen om een workout in de jacuzzi te doen? In deze blog geven we je een aantal oefeningen die je zou kunnen doen!

Kuitspieren

Wil je je kuitspieren graag trainen? Dat kan op verschillende manieren. Zo kun je bijvoorbeeld je tenen liften. Dit doe je door op je tenen te gaan staan en dit drie seconden vol te houden. Doe dit minimaal drie keer. Na enige oefening kun je drie setjes van tien herhalingen doen. Ook kun je je tenen duwen. Dit doe je door te gaan zitten in de jacuzzi en door tegen de rand aan te duwen met alleen je voeten. Hou dit weer voor drie seconden vast en probeer het op te bouwen tot drie setjes van tien herhalingen.

Dijspieren

Je dijspieren kun je trainen door je knieën naar elkaar te brengen. Ga zitten in je jacuzzi en duw je knieën tegen elkaar aan. Probeer ondertussen met je armen je knieën uit elkaar te trekken en houd dit drie seconden vol. Ook hiervoor geldt weer dat je drie setjes van tien herhalingen kunt doen.

Onderarmspieren

Wil je juist je armen trainen? Ook dat is mogelijk in de jacuzzi. Om je onderarmspieren te trainen knijp je je handen tot vuisten en hou je dit drie tot vijf seconden vast. Doe weer een setje van tien. Ook kun je je vingers op de rand van de jacuzzi leggen en je vingers snel over de rand bewegen terwijl je lichte druk uitoefent.

Bovenarmspieren

Voor je bovenarmspieren ga je in de jacuzzi zitten en plaats je je handen op je schouders. Til je ellebogen zo hoog mogelijk op en probeer cirkels te maken onder water. Doe weer drie setjes van tien herhalingen.

Op dieet

Veel vrouwen en mannen dromen er van een beetje af te vallen. Zeker met de feestdagen in aantocht. Hiervoor zijn er verschillende manieren die je zou kunnen doen . Hieronder een greep uit het aanbod:

Gebruik maken van afslankpleisters:

Hier wordt beloofd dat wanneer je bepaalde pleisters zou kleven op plaatsen waar je graag wat zou afvallen, dat de afvalstoffen daar worden verwijderd en dat je daar dus zou afvallen. De meningen hierover zijn gemengd. De ene persoon is er zeer tevreden over, de andere persoon merkt geen verschil op. Het is dus duidelijk dat deze methode geen garantie levert op effectief afvallen. Zeker opletten dus wanneer je zulke pleisters wenst aan te kopen.

Veel sporten en gezond eten:

Een andere manier hiervoor is door veel te gaan sporten. Veel mensen beginnen dan fanatiek te gaan sporten in de hoop dat ze zullen afvallen. Hierbij proberen ze dan gezond te eten. Het moeilijke hieraan is dat je niet onmiddellijk resultaten hiervan ziet. Wanneer je dit enkele weken volhoudt, dan kan je resultaten beginnen merken .Maar hier zit dus de moeilijkheid in: je moet het kunnen volhouden. Omdat vele mensen dit fanatiek aanpakken, houden ze het niet vol, zondigen ze, en hebben ze niet meer de energie om terug door te gaan met het dieet. Daarom komen ze dan net bij in plaats van te vermageren. Veel sport en gezond eten loont dus echt op de lange termijn, minder op korte termijn.

Gebruik maken van maaltijdshakes

Wil je liever op korte termijn afvallen? Dan kan dit bijvoorbeeld door maaltijdshakes te nemen. Hier ga je in het begin maximaal 5 dagen enkel maaltijdshakes innemen en veel water of thee drinken. Op deze manier kan je op zeer korte termijn al heel wat afvallen.

Aanrader: verantwoorde, natuurlijke en smakelijke Be-Slank dieet shakes

Details:

Adres: Anjerlaan 1, 9753 GT Haren, Nederland
Telefoon: +31 50 879 5577
E-mail: info@be-slank.nl

Later worden deze maaltijdshakes dan langzaamaan afgebouwd en wordt er geïnvesteerd in een gezonde levensstijl. Op deze manier kan je altijd terugvallen op je gezonde levensstijl en zo vermager je op langere termijn eigenlijk ook nog, naast het feit dat je in het begin al heel wat bent afgevallen. Ook zijn er tips aanwezig voor wanneer je het toch moeilijker zou hebben met het volhouden van dit dieet.

Leestip: afvallen met shakes goedkoop, makkelijk en snel 2018

Dit zijn slechts enkele manieren waarop je zou kunnen vermagen. Uiteraard zijn er nog vele andere. Wanneer je even rondkijkt op het internet, vind je er vast een hoop meer!

Onze beste tips om 2018 goed te beginnen

Om het afslanken wat makkelijker voor je te maken heb ik hieronder een aantal handige tips opgesomd. Natuurlijk heb ik er nog veel meer en vertel ik je daar tijdens een consult graag meer over.

Nog EENS 10 HANDIGE AFSLANKTIPS

1. Denk in centimeters, niet in kilo’s                         

Meet je taille bij je navel of meet je bovenbenen op een vaste plek in plaats van steeds op de weegschaal te gaan staan. Deze methode is een stuk betrouwbaarder en veel minder frustrerend.

2. Uit eten gaan

Wanneer je uit eten gaat om bijvoorbeeld iets te vieren of je gaat beroepsmatig vaak buitenshuis dineren zijn er veel praktische tips om de calorieën te beperken, namelijk:

Drink matig alcohol, een glas wijn levert bijvoorbeeld al gauw 100 kcal en het blijft niet vaak bij slechts één glas;
Neem geen dessert, deze zijn vaak vet of suikerrijk. Wil je wel graag iets na neem dan een kom vers fruit of een lekker kopje koffie met één bonbon of een klein koekje;
Gebruik zo min mogelijk sauzen bij het eten, deze bevatten vaak veel calorieën (de rode sauzen minder);
Eet totdat je nog een beetje trek hebt en stop dan, je zult merken dat het verzadigingsgevoel even later optreedt;
Vraag om gekookte aardappelen in plaats van patat/gebakken aardappelen of om zilvervliesrijst, beiden een stuk voedzamer en minder calorierijk.

3. Boodschappen doen

Om niet in de verleiding te komen allerlei dingen in je winkelwagentje te gooien die niet goed voor je zijn, zoals snacks en fastfood, kun je het volgende doen:

Zorg ervoor dat je een volle maag hebt zodra je gaat winkelen;
Maak een boodschappenlijstje en houd je daar strikt aan;
Neem zo min mogelijk kant en klaar voedsel mee en voorkom op die manier dat je in de verleiding komt.

4. Tussendoortjes plannen

Door je tussendoortjes te plannen en bewuste keuzes te maken voorkom je dat je gaat zondigen en je vervolgens schuldig gaat voelen. Je geniet dan des te meer van het tussendoortje!

5. Schakel hulp in

Als je aan het afslanken bent kan het best eens lastig zijn om niet toe te geven aan alle verleidingen die je op je pad tegenkomt. Wat je dan kunt doen is een aantal mensen in je directe omgeving vragen je te ondersteunen. Vraag ze bijvoorbeeld om niet aan te dringen dat enorme stuk slagroomgebak op te eten tijdens een verjaardagsfeestje, vraag ze je te motiveren en te stimuleren en je er attent op te maken wanneer ze kunnen zien dat je bent afgevallen. Een complimentje over je nieuwe figuur is een enorme stimulans! Een kring van supporters kan een enorm verschil maken. Maar ook samen het slankplan volgen kan erg motiverend werken, je stimuleert immers elkaar!

6. Zorg voor voldoende rust 

Als je onvoldoende slaapt, maakt je lichaam meer cortisol aan, een stresshormoon dat je eetlust behoorlijk versterkt. Bovendien heb je als je erg moe bent, snel minder wilskracht om nee te zeggen tegen iets wat je anders makkelijk zou kunnen laten staan. Zorg dus voor voldoende slaap!

7. Eet elke dag chocolade  

Ja, je leest het helemaal goed: elke dag chocolade! Die beruchte dikmaker helpt je namelijk om af te vallen. Chocolade bevat talloze geluksstofjes zoals anandamide, tryptofaan en theobromine. Door deze geluksstofjes vermindert je eetlust en voel je je lekkerder in je vel. Bovendien bevat chocolade ook nog eens vezels en hele gezonde vetten. De truc is om elke dag (bij voorkeur in de ochtend) een klein stukje pure (min. 72% cacao) chocolade te eten. Dan heb je meteen je chocoladefix voor die dag gehad. Door gecontroleerd en gematigd te genieten hoef je je minder in te spannen om jezelf de rest van de dag te beheersen.

8. Liever krachttraining dan cardio

Vergeet de loopband en de hometrainer. Krachttraining levert veel meer op. Het zorgt dat je spiermassa toeneemt, wat goed is voor je stofwisseling. Na een pittige krachttraining blijf je namelijk nog uren meer calorieën verbranden dan normaal! Train wel intensief, dus telkens een beetje zwaarder en uitdagender. Opdrukken is een goede oefening. Of ga met gewichten werken. Zorg voor goede begeleiding, bijvoorbeeld in de sportschool.

9. Eet voldoende eiwitten

Eiwitten geven veel verzadiging en zorgen dat de spiermassa op peil blijft. Dit is erg belangrijk, want juist spieren zorgen voor een verhoogde stofwisseling. Eiwitten zitten vooral in eieren, zuivel, vis, peulvruchten en noten. Lees hier meer over het eiwitten dieet en voorbeeld schema.

10. Minder koolhydraten en zo min mogelijk suiker      

De meeste diëtisten en afslankboeken richten zich niet langer op het verminderen van vet, maar op het beperken van koolhydraten. Koolhydraten verhogen het glucosegehalte in het bloed, waarna insuline moet worden afgegeven om dat gehalte vervolgens weer te verlagen. Juist insuline stimuleert de opslag van vet in het lichaam! Bovendien verzadigen koolhydraten minder snel waardoor je de kans loopt veel meer brood en pasta te eten dan je verbrandt. Minder koolhydraten dus! Verban ze echter niet uit je dagmenu, de juiste koolhydraten geven je lichaam de juiste energie en voedingsstoffen zoals groenten, fruit, peulvruchten en havermout. Eet hiernaast vooral minder suiker. Want dat levert louter loze calorieën!