Afvallen onder begeleiding

Van je overgewicht afkomen is niet altijd een gemakkelijke opgave. Vooral als je altijd een gezond gewicht hebt gehad, maar langzaamaan wat kilo’s aangekomen bent. Om dan af te gaan vallen is afvallen en sporten onder begeleiding niet zo een verkeerd idee. Velen hebben dit al met succes uitgeprobeerd.

Goede uitkomst

Het afvallen en sporten onder begeleiding is voor veel mensen een goede uitkomst. Er kan dan een gedetailleerd stappenplan worden gevolgd. Dit biedt een houvast en daarnaast wordt je ook nog eens ondersteund wanneer je er doorheen zit. De persoonlijke coach zal helpen met de vetrandjes van je lichaam te laten verdwijnen. Sommige mensen proberen dit in eerste instantie zelf. De expertise van een personal coach kan echter net het extra zetje geven. Hij heeft dit namelijk al vaker meegemaakt en weet precies wat er wordt verlangd.

Resultaatgericht werken

Het is belangrijk doelen te stellen en deze kenbaar te maken aan de personal coach. Zo kan er resultaatgericht gewerkt worden. De personal coach gaat proberen onder zijn begeleiding dit vastgestelde doel te behalen. Dit houdt elkaar scherp en hij blijft je pushen om dat resultaat dan ook daadwerkelijk te halen. Vaak worden er ook wekelijkse metingen gedaan, zodat je kunt zien of het ook daadwerkelijk goed verloopt.

Gratis intake

Als je twijfelt welke sportschool jou het beste kan helpen, is het altijd mogelijk om op intakegesprek te gaan. Zij kunnen dan vertellen wat ze jou exact bieden en hoe ze kunnen helpen jouw doelen te behalen. Daarnaast is sommige organisaties ook de eerste les nog een proefles. Zo zit u nog nergens aan vast na de eerste les. Zo een eerste les geeft vaker een beter inzicht dan wanneer er een kennismakingsgesprek plaatsvindt. Schroom dus niet om na te vragen of dit tot de mogelijkheden behoort.

Voedingsschema aanvragen

Bij sommige organisaties is het ook mogelijk om een voedingsschema aan te vragen. Het sporten alleen namelijk is vaak niet genoeg. Het voedingsschema kan meer structuur bieden aan uw voedingspatroon. Vooral de combinatie tussen sporten en gezond eten is vaak ideaal.

Workout in de jacuzzi

Waarschijnlijk is het je wel bekend dat je in een jacuzzi heerlijk kunt ontspannen en je hoofd leeg kunt maken. Maar wist je dat je in een jacuzzi ook een goede workout kunt doen? Je kunt wat lichte oefeningen doen of bijvoorbeeld kiezen voor yoga. Het voordeel van een workout in de jacuzzi is het feit dat je in het water bijna gewichtloos bent, waardoor je gewrichten en spieren minder druk te verduren krijgen. Bovendien sla je twee vliegen in een klap, omdat je naast je workout ook nog eens een massage krijgt door de waterstralen. Als je echt fanatiek wil sporten, is een workout in de jacuzzi natuurlijk geen goede optie. Maar vooral voor ouderen of voor mensen met blessures is dit ideaal. Wil je ook eens proberen om een workout in de jacuzzi te doen? In deze blog geven we je een aantal oefeningen die je zou kunnen doen!

Kuitspieren

Wil je je kuitspieren graag trainen? Dat kan op verschillende manieren. Zo kun je bijvoorbeeld je tenen liften. Dit doe je door op je tenen te gaan staan en dit drie seconden vol te houden. Doe dit minimaal drie keer. Na enige oefening kun je drie setjes van tien herhalingen doen. Ook kun je je tenen duwen. Dit doe je door te gaan zitten in de jacuzzi en door tegen de rand aan te duwen met alleen je voeten. Hou dit weer voor drie seconden vast en probeer het op te bouwen tot drie setjes van tien herhalingen.

Dijspieren

Je dijspieren kun je trainen door je knieën naar elkaar te brengen. Ga zitten in je jacuzzi en duw je knieën tegen elkaar aan. Probeer ondertussen met je armen je knieën uit elkaar te trekken en houd dit drie seconden vol. Ook hiervoor geldt weer dat je drie setjes van tien herhalingen kunt doen.

Onderarmspieren

Wil je juist je armen trainen? Ook dat is mogelijk in de jacuzzi. Om je onderarmspieren te trainen knijp je je handen tot vuisten en hou je dit drie tot vijf seconden vast. Doe weer een setje van tien. Ook kun je je vingers op de rand van de jacuzzi leggen en je vingers snel over de rand bewegen terwijl je lichte druk uitoefent.

Bovenarmspieren

Voor je bovenarmspieren ga je in de jacuzzi zitten en plaats je je handen op je schouders. Til je ellebogen zo hoog mogelijk op en probeer cirkels te maken onder water. Doe weer drie setjes van tien herhalingen.