Waarschijnlijk is het je wel bekend dat je in een jacuzzi heerlijk kunt ontspannen en je hoofd leeg kunt maken. Maar wist je dat je in een jacuzzi ook een goede workout kunt doen? Je kunt wat lichte oefeningen doen of bijvoorbeeld kiezen voor yoga. Het voordeel van een workout in de jacuzzi is het feit dat je in het water bijna gewichtloos bent, waardoor je gewrichten en spieren minder druk te verduren krijgen. Bovendien sla je twee vliegen in een klap, omdat je naast je workout ook nog eens een massage krijgt door de waterstralen. Als je echt fanatiek wil sporten, is een workout in de jacuzzi natuurlijk geen goede optie. Maar vooral voor ouderen of voor mensen met blessures is dit ideaal. Wil je ook eens proberen om een workout in de jacuzzi te doen? In deze blog geven we je een aantal oefeningen die je zou kunnen doen!

Kuitspieren

Wil je je kuitspieren graag trainen? Dat kan op verschillende manieren. Zo kun je bijvoorbeeld je tenen liften. Dit doe je door op je tenen te gaan staan en dit drie seconden vol te houden. Doe dit minimaal drie keer. Na enige oefening kun je drie setjes van tien herhalingen doen. Ook kun je je tenen duwen. Dit doe je door te gaan zitten in de jacuzzi en door tegen de rand aan te duwen met alleen je voeten. Hou dit weer voor drie seconden vast en probeer het op te bouwen tot drie setjes van tien herhalingen.

Dijspieren

Je dijspieren kun je trainen door je knieën naar elkaar te brengen. Ga zitten in je jacuzzi en duw je knieën tegen elkaar aan. Probeer ondertussen met je armen je knieën uit elkaar te trekken en houd dit drie seconden vol. Ook hiervoor geldt weer dat je drie setjes van tien herhalingen kunt doen.

Onderarmspieren

Wil je juist je armen trainen? Ook dat is mogelijk in de jacuzzi. Om je onderarmspieren te trainen knijp je je handen tot vuisten en hou je dit drie tot vijf seconden vast. Doe weer een setje van tien. Ook kun je je vingers op de rand van de jacuzzi leggen en je vingers snel over de rand bewegen terwijl je lichte druk uitoefent.

Bovenarmspieren

Voor je bovenarmspieren ga je in de jacuzzi zitten en plaats je je handen op je schouders. Til je ellebogen zo hoog mogelijk op en probeer cirkels te maken onder water. Doe weer drie setjes van tien herhalingen.